Finally!

Äntligen får jag sitta vid en dator, tack och lov. Så mycket roligare och framför allt enklare att skriva bättre inlägg! Har alldeles precis kommit hem från stallet, är enormt blöt för himlen öppnade sig rejält i slutet på ridpasset.
Blev som jag tidigare sagt dressyr idag, med en rejäl uppvärmning dessutom. Pratade nämligen i telefon i närmare 54 minuter, dock endast 25 till häst men i och med att jag inte hade mitt headset så skrittade jag bara runt i paddocken och det var väl egentligen ingen nackdel.
När jag lagt på ändrade jag upplägget lite jämfört med igår, travade fram och galopperade fram (såklart) och sedan red jag igenom henne så hon blev riktigt lösgjord innan jag ens vågade sitta ner i traven. Var ett ganska smart val av mig kände jag, då hon slappnade av mer istället för att streta emot och få mig ur balans hela tiden.
Har börjat rida dressyr ännu mer regelbundet nu än förr och damen vill såklart testa om det går att smita undan, vilket resulterar i att jag får mer att göra. Men, det är bara kämpa emot för när hon väl arbetar så gör hon det så bra att det är värt mödan!
Filmade under ett av förra veckans dressyrpass och såklart ser man så himla mycket man bör förbättra (självkritisk till tusen) och när jag känner att mina svagheter spelar in under ett dressyrpass blir jag så frustrerad. Jag VET ju vad jag gör fel och vad jag borde göra, men det är ju svårt att få det att bli perfekt på en gång. Vill ju ha resultat snabbt, men ska försöka filma minst ett dressyrpass varje vecka och jämföra, små förbättringar som man kan se ger ju så himla mycket motivation!
Nä, det här blev en hel roman känner jag, och ändå finns det så himla mycket mer jag vill skriva. Men det väntar vi med ;)
Dränkt katt, nä häst menar jag, som dessutom har skitat ner hela gången. Gödselspridare är hennes andra jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0